WYCIECZKA DO WŁOCH

W dniach 01-10.05. 2019 roku odbyła się wycieczka szkolna do Włoch. Wzięło w niej udział 28 uczniów naszej szkoły pod opieką pań: Bożeny Król- Jałowieckiej, Marii Szmit i Justyny Zabłockiej. W czasie wycieczki zwiedziliśmy Gatteo a Mare, Rzym, Watykan i Wenecję. Wyruszyliśmy 1 maja ok godz. 22:00 pożegnani przez panią dyrektor i rodziców. Przejeżdżaliśmy przez Czechy i Austrię. Podróż była długa i męcząca, ale w końcu dotarliśmy do Cesenatico 2 maja około 14.00. Po zakwaterowaniu i rozpakowaniu w hotelu Villa Maria przywitaliśmy się z morzem. Następnie udaliśmy się na spacer po mieście, podziwiając piękną architekturę Potem przyszedł czas na pierwsze zakupy na miejscowym bazarze i próby targowania się ze sprzedawcami. Pierwszym punktem w naszym planie było zwiedzanie Wenecji. Podróż rozpoczęliśmy od rejsu statkiem od parkingu dla autobusów aż do placu św. Marka. Na miejscu przywitał nas deszcz i wiatr, ale wyposażeni w kolorowe płaszcze deszczowe, w których wyglądaliśmy jak „żelki”, spacerowaliśmy oraz oglądaliśmy piękne zabytki. Oprócz zapoznania nas z głównymi zabytkami, nasz przewodnik Pan Marek poprowadził nas wąskimi uliczkami przekazując ciekawostki o mieście. Był czas na ostatnie zakupy i podziwianie mostów i gondoli. Po długim spacerze wyruszyliśmy w stronę hotelu. Drugim punktem nasze wycieczki był Rzym. 7 maja bardzo wcześnie o 1.30 w nocy wyruszyliśmy w kierunku Rzymu. Zwiedziliśmy Forum Romanum, Ołtarz Narodu, Schody Hiszpańskie Plac Wenecki, Panteon, który kiedyś był świątynią wszystkich bogów cesarstwa rzymskiego, Piazza Navona ze słynną fontanną czterech rzek i oczywiście barokową Fontannę Di Trevi oraz Koloseum. Następnie pojechaliśmy metrem do Watykanu. W Watykanie zwiedziliśmy Bazylikę Świętego Piotra i była chwila dla każdego na modlitwę przy grobie Jana Pawła II. Pełni wrażeń udaliśmy się na posiłek (dla większości była to oczywiście pizza) i zakupy. 9 maja około godziny 17:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polski. Po przejeździe przez Austrię i Czechy dotarliśmy do Ząbkowic. Mimo zmęczenia wszyscy byli zadowoleni z tej wycieczki. Mamy nadzieję, że w następnym roku uda się zorganizować kolejną, równie fajną wyprawę.